IT-mätäpaiseet muistoissamme
Edelliset kirjoitelmat palauttivat mieleeni asioita jotka olen jo luullut unohtaneeni ainiaaksi.
Ugrilandian uuden nousun kliimaksi koettiin eittämättä Ylen "Tervo ja Päivärinta" -keskusteluohjelmassa joskus vuonna 2000. Toimittajat olivat saaneet houkuteltua helvetin rikkaat Rytsölän veljekset tuliterine Lamborghineineen studioon.
Toimittajien kasvot suorastaan loistivat tyytyväisyydestä Rytsölöiden rehvastellessa autollaan. Ohjelma siis käsikirjoitti itseään, ja toimittajat tiesivät jo kuvaushetkellä että kyseessä olisi eräänlainen virstanpylväs suomalaisessa elämänmenossa ja suomalaisuuden käsitteessä ylipäätään. Olihan 80-luvun lopun pörssikeinottelijoitakin aikanaan esitelty tv-yleisölle, mutta ne tyypit olivat nappikauppiaita helvetin rikkaisiin Rytsölöihin verrattuna.
Rytsölät autoineen toimivat punaisena vaatteena kansan syville riveille. Kansan, jolle autosta on muodostunut eräänlainen palvonnan kohde. Ankaran autoverotuksen myötä ugrit ovat oppineet ajelemaan mallisarjojen karvalakkimalleilla. Moottorit ovat alimitoitettuja, lisävarustelista olematon eikä muotoilusta ole puhettakaan. Kun näille sitten näytetään Lamborghiniaan esitteleviä poikia, niin siitähän on luvassa loputtomasti katkeraa ja kateellista vuodatusta. Näin tottakai tapahtui.
Kuten tiedetään, Rytsölöiden tarunhohtoinen kroisostelu sai vaisun lopun. It-alan todelliset kasvot paljastuivat ja Rytsölät vaipuivat unholaan. Rahat katosivat vähitellen ties minne ja keltainen Lamborghini joutui erolapsen asemaan. Erinäisten sijaiskotien jälkeen Kyläkauppias Keskinen taisi laittaa sen arpajaispalkinnoksi. Missä lienee nykyään?
Ugrilandian uuden nousun kliimaksi koettiin eittämättä Ylen "Tervo ja Päivärinta" -keskusteluohjelmassa joskus vuonna 2000. Toimittajat olivat saaneet houkuteltua helvetin rikkaat Rytsölän veljekset tuliterine Lamborghineineen studioon.
Toimittajien kasvot suorastaan loistivat tyytyväisyydestä Rytsölöiden rehvastellessa autollaan. Ohjelma siis käsikirjoitti itseään, ja toimittajat tiesivät jo kuvaushetkellä että kyseessä olisi eräänlainen virstanpylväs suomalaisessa elämänmenossa ja suomalaisuuden käsitteessä ylipäätään. Olihan 80-luvun lopun pörssikeinottelijoitakin aikanaan esitelty tv-yleisölle, mutta ne tyypit olivat nappikauppiaita helvetin rikkaisiin Rytsölöihin verrattuna.
Rytsölät autoineen toimivat punaisena vaatteena kansan syville riveille. Kansan, jolle autosta on muodostunut eräänlainen palvonnan kohde. Ankaran autoverotuksen myötä ugrit ovat oppineet ajelemaan mallisarjojen karvalakkimalleilla. Moottorit ovat alimitoitettuja, lisävarustelista olematon eikä muotoilusta ole puhettakaan. Kun näille sitten näytetään Lamborghiniaan esitteleviä poikia, niin siitähän on luvassa loputtomasti katkeraa ja kateellista vuodatusta. Näin tottakai tapahtui.
Kuten tiedetään, Rytsölöiden tarunhohtoinen kroisostelu sai vaisun lopun. It-alan todelliset kasvot paljastuivat ja Rytsölät vaipuivat unholaan. Rahat katosivat vähitellen ties minne ja keltainen Lamborghini joutui erolapsen asemaan. Erinäisten sijaiskotien jälkeen Kyläkauppias Keskinen taisi laittaa sen arpajaispalkinnoksi. Missä lienee nykyään?
1 Comments:
Legendaariset Jussilat näin kerran ajamassa peräkkäin, siis kumpikin omassa urheilu-avoautossaan, joista toinen oli keltainen ja oisko toinen ollut punainen. Ei missään lehdessä ollut juttua että he olisivat rytsölöitten autot ostaneet, joten ilmeisesti olivat koeajolla...
By
Anonyymi, at 10:24 ip.
Lähetä kommentti
<< Home